Breaking Bad aneb narkobaronem po několika epizodách! Proč je Perníkový táta nejlepším seriálem všech dob?

Recenze obsahuje spoilery pouze na pilotní epizodu, o které už stejně všichni víte vše jen z popisu seriálu a dalších recenzí. Sami nemáme rádi spoilery a tak se nebojte vrhnout na recenzi.

Snad každý již slyšel o fenoménu jménem Breaking Bad, u nás také pod názvem Perníkový táta. Jak už název v češtině napovídá, půjde o perník. Ne ten od tvojí babičky, takže přesnější pojmenování by bylo spíš „párno fotr“.

Padesátiletý Walter White (Bryan Cranston), středoškolský učitel chemie, který bydlí v Novém Mexiku poblíž hranic (což z něho samo o sobě dělá podezřelého), se jednoho smutného dne po svém kolapsu dozví, že má rakovinu plic ve vážném stádiu – tu nevyléčitelnou. Což, jak se později dozvíme, zas tak smutný den nebyl, hlavně pro nás diváky.

Motivován tím, že nemá peníze na drahou léčbu a před svým odchodem chce zabezpečit rodinu, se Walt rozhodne změnit svůj život. Poté, co v televizi vidí dopadené výrobky metamfetaminu a obrovské zisky, se rozhodne začít vařit a rozhodně ne segedínský guláš. Když zjistí, že jeho bývalý student Jesse Pinkman (Aaron Paul) už v tomto byznysu jede, rozhodne se ho navštívit. Jesse se jeho nabídce vysměje, ale když mu dojde, že Walter může kdykoliv zajít za někým z protidrogového, změní, i když nerad, svůj názor. Mimochodem, Waltův švagr Hank Schrader (Dean Norris) je šéf místní centrály DEA (protidrogová odnož FBI, což poskytuje otázku, jak by se měli rádi Hank a Stitches).

Mezi postavami tu dále máme Waltera Juniora (RJ Mitte), který má mozkovou obrnu. Pak je tu manželka Waltera – Skyler (Anna Gunn), která znovu otěhotněla. Tu, i když jí skoro celý seriál Walter lže, nikdo nemá rád, s výjimkou pár hospodyň, které s ní soucítí. Je prostě otravná a našeho milého Heisenberga zdržuje. Dále Marie Schrader (Betsy Brandt), manželka Hanka a sestra Skyler. Té se snad povedlo být ještě více otravná než samotná Skyler a tak už máte v seriálu dvě osoby, které chcete zabít.

Seriál rozšiřuje prequel spin-off Better Call Saul, jenž pojednává o právníkovi Saulovi Goodmanovi (Bob Odenkirk), kterého později poznáte i v Breaking Bad. Prequel se zajímá o Saula předtím, než poznal Waltera. Podle kritiků i diváků je téměř tak dobrý jako Breaking Bad.

Jako fanoušek tohoto seriálu přiznávám, první série je zdlouhavá. Dokonce, když jsem si poprvé stáhl první epizodu, díval jsem se na ni asi 20 minut a poté ji vypnul. K seriálu jsem se vrátil až po půl roce a proto vám radím, nedělejte stejnou chybu jako já.

Shrnutí:

Breaking Bad je pro mě a řadu lidí nejlepším seriálem, který jsem viděl. Po zdlouhavé první sérii se rozjede nekonečným tempem a tak mi nedělalo problém shlédnout i 10 epizod za jeden, což zabralo pár hodin. Finále každého dílu, každé série a radši nemluvě o té poslední je neskutečné. Nespočet lidí chválí Breaking Bad za nejlepší proměnu postavy hlavního herce. Nemalou změnou si prošel i Jesse. Seriál mi doslova změnil život a teď, když vím že ve filmu hraje jeden z dvou hlavních herců Breaking Bad, dívá se mi na film o dost líp (např. Bryan Cranston – Godzilla a Aaron Paul – Need for Speed). Skvělý scénář, řádná várka napětí, bravurní herecké výkony a triliarda dalších důvodů, proč si tenhle seriál zapnout!

Hodnocení – 100 %

Zdroj: text – IMDb.com, redakce | foto – breakingbad.fandom.com