RECENZE: PEchi představuje album Back To The Basics! Jak zní debut tohoto mosteckého rodáka?

Autor příspěvku: Admin Datum publikování: 27.3.2015

Česká scéna nabízí spoustu nedoceněných jmen a jedním z nich je například mostecký rodák PEchi, který je nejen rapperem, ale i zvukařem místního rádia a zkušeným textařem. Už od malička si tenhle rapper nebral servítky, do všeho šel po hlavě a nebál se říct svůj názor nahlas, což ne každý z jeho okolí snese,ale o tom to právě je, stát si i tak za svým.

Od prvních teenagerovských skladeb, nahraných na provizorní mikrofon, přes účast v různých rapových contestech, se posunul neskutečně dopředu. Dnes nahrává skladby se zámořskými interprety a vystupuje po všemožných klubech, kde ho můžete spatřit jako předskokana předních českých velikánů hip-hopové scény! Po všech nabraných životních zkušenostech se konečně rozhodl udělat další významný krok ve své kariéře… a tím je debutová deska Back To The Basics!

Ta vyšla začátkem loňského dubna, přesněji jeho osmý den, a my jsme se schválně po roce od jejího vydání rozhodli nahodit recenzi na ni, abychom si ji společně připomněli.

Deska i s bonusem nabízí dvacet zvukových stop. Tématicky odráží současnou dobu a strukturálně revoltuje proti lhářům a pohádkářům. Kromě českých jmen na albu, výběr hostů z USA, Anglie, Ruska či Bosny zcela koresponduje s nasazenou laťkou desky a producentská stránka je zvládnutá na jedničku, což dokazují DaldaFlex či Kubake “on the Beat“.

Intro napovídá, že deska je čistě undergroundovou věcí, která jde s PEchim ruku v ruce.

Pilotní a koncepční song celého alba, Back To The Basics, s americkým featuringem, vrací rap k úplným začátkům a podle PEchiho slov potvrzuje fakt, že hip-hop není mrtvý, ale právě povstal…

“Dnešní mc’s jsou bonbóni a dnešní hip-hop je pytlík bonbónů“, tak vtipně začíná skladba Bonbons s pořadovým číslem tři, která přináší objektivní pohled na dnešní scénu plnou swaggerů se snapbacks na hlavě a úplnými kalhotami, připomínající dámskou módu… “je libo tampón?“.

Crook se zaměřuje na rádoby správnou společnost, která je mnohdy horší než kdokoliv z nás, má otevřít oči lidem z obou skupin, tak aby si uvědomili, že ten, kdo se dělá lepším, ten je ve skutečnosti horším.

Každý člověk má své sny, které pro něho něco znamenají, s dávkou odpočinku, proměněného v sílu se tak za nimi snaží jít… a přesně o jde v songu Dreams. Další track s názvem Ego Je Zbytečný není o slovenském rapperovi Egovi, tvořící třetinu legendární formace Kontrafakt, ale je o tom, že pokud ze sebe člověk hodlá dělat to, čím není, stejně se to jednou provalí a nikam to člověk s touto taktikou nedotáhne. Hip-Hop Je Nafurt popisuje PEchiho životní směr, popisuje to, co z něj hip-hop udělal, jak jej vychoval, co mu všechno mu dal. Stručně vystihuje, proč je pro něj nesmrtelný a proč na něj nedá dopustit. Další skladba je typická pařba v Chicagu roku 1930 – Gangsta Party (Gentleman Liga) tak podle nás nepotřebuje více slov.

“Hip-hop a protože ho berem vážně, pasujem se na jeho stráže a kážem, že sračková hudba – tak ta tě tady nečeká, zastupujem celej svět – underground! Hranice nezájem, my jsme jeden národ…“, můžete slyšet v tracku Z Východního Bloku. PEchi sklidil za svůj život x-krát kritiku, že třeba leze do prdele Americe, což samozřejmě není pravda, takže když už, tak už! Teď nepřející můžou tvrdit, že PEchi leze do prdele i slovanské flotile z východu, heh! I Hustle – někdo o tom, že se sebou něco dělá, jen mluví, někdo zase naopak opravdu dělá… PEchi má za sebou víc než by si jeho okolí dokázalo představit. Jeho charakter se totiž tvořil venku a na ulici není žádný žabák. Za zmínku u této skladby stojí i featuring, na němž se ukázali legendární borci z Harlem Knights, kteří dělali ještě černobílé videoklipy a přežili a i nadále žijí tu nezlatější a nejšťavnatější éru new-yorkského hip-hopu na vlastní kůži.

Člověk občas na něco zapomene, nemůže se v danou chvíli hned každému věnovat, nezvládá časově rázem všem odpovídat a tak se vybraní jedinci například hned nasírají, dělají kamarády a za zády pak pomlouvají… je nutné si uvědomit, že jsme jen lidé a že se na každého jedince z nás klade méně či více nároků… o tom hovoří jedenáctý bod tracklistu – Taky Jenom Člověk. Chceš cpát PEchimu moudra, snůšku chytrosti? Chceš mu říkat co má dělat? Chceš rozdávat rozumy a poučovat? Tak jo, klidně, ale víš jak, jeho ne, protože Nezájem!

V Outlaws PEchi naznačuje, že se v dnešní společnosti plného falešného hip-hopu plného lží, který je záměrně produkovaný a dělá z lidí ovce, stejně jako naši politici, cítí jako bandita. To PEchimu Allenovi vadí a my se nedivíme, proto lidi nabádají, aby se k sobě chovali lépe, nelhali si, věci dělali od srdce a vážili si sami sebe. Flow asi ani nemusíme komentovat, název hovoří za vše, už si stačí jen pustit. OG State Of Mind – myšlenkový tok real G’s? Tenhle song není o tom chovat se jako kokot, protože real G ‚s to mají srovnaný – real G’s si totiž na nic nehrají! Tahle pohodová věc je k zamyšlení – servíruje místy vtipný rozdíl mezi lidmi, kteří se prezentují jako někdo, kým opravdu nejsou a chtějí něco, co v jejich životě nikdy nebude mít pevný základ.

Otázka Za Miliony je věc, ve které PEchi uvažuje nad životem jako takovým. Každý má své otázky a v průběhu svého života se na ně snaží najít odpovědi…

Není kliše jako klišé, obzvlášť Echt Klišé. Všichni jedou klišé a to se stává nemocí dnešní doby, proto je to tak jednoduché a jet ho může každý “kak“. No, bohužel na smysluplné věci tu nemá moc “rappaz“ koule. Rychta Nechci s post-apokalyptickým eLKou a Berrym je o tom , co těmhle klukům vadí ve světě, ve kterém právě žijeme, co zkrátka nechtějí teď ani v budoucnu.

Outro zakončující CD, obsahuje PEchiho poděkování za support a uzavírá první kapitolu knížky, kterou tenhle mostecký rodák bude psát celý život! Hell, yeah! Jako bonus si můžete vychutnat Pár Výstřelů a v něm starou dobrou klasiku ve formě samplu z 50 Centova úspěšného hitu Many Man (Wish Death)

Tracklist alba Back to the Basics:

1. Intro / Prod. Bany
  2. Back To The Basics (feat. Allen Kass & Ra Ra The Antidote) / Prod. by Bany
  3. Bonbons (feat. Vova) / Prod. by Flex
  4. Crook / Prod. by Pete Beats
  5. Dreams (feat. eLKa & Bezi) / Prod. by Dalda
  6. Ego Je Zbytečný / Prod. by Kubake
  7. Hip-Hop Je Nafurt / Prod. by Flex
  8. Gangsta Party (Gentleman Liga) (feat. Vova & Roman Lukáš) / Prod. by Flex
  9. Z Východního Bloku (ft. Ryder & Carramba) prod. Kubake
  10. I Hustle (feat. The Harlem Knights) / Prod. by Dalda
  11. Taky Jenom Člověk (feat. Adam Lobb) / Prod. by Bany
  12. Nezájem (Dont Even Try It) (feat. Cash) / Prod. by Flex
  13. Outlaws (feat. Allen Kass) / Prod. by Dalda
  14. Flow (feat. 2Ha) / Prod. by Bany
  15. OG State Of Mind / Prod. by Jeha
  16. Otázka Za Miliony (feat. Adam Lobb) / Prod. by DJ SID
  17. Echt Klišé (feat. Frost) / Prod. by Matt Ess
  18. Nechci (feat. eLKa & Berry) / Prod. by Dalda
  19. Outro (DJ Jorge Naipes) / Prod. by Flex
  20. BONUS – Pár Výstřelů (feat. Kolis) / Prod. by Bany

Pokud nejste jak ti “bonbóni“, tato deska Vás zaujala a rádi byste doma měli skutečný undergroundový rap co má hlavu a patu a chtěli byste podpořit Pechiho v další hudební tvorbě můžete si ji objednat za pouhé dvě stovky a poštovné na e-mailové adrese mob.pechi@gmail.com.

Užitečné odkazy:

Zdroj: text – redakce | foto – Facebook

Socializuj se kliknutím!